Domácí úpravy batohu SPM o objemu 20l

01.02.2013 17:14

Vlastním starší typ batohu pro průzkumníky o objemu 20l od spol. SPM. Co se týče samotného batohu jako takového, mohu mluvit převážně jen o kladech. Drobné výtky mám pouze k hornímu překryvu batohu a kapsy v ní skryté, avšak jedná se pouze o kosmetické drobnosti. Abych to vysvětlila, horní překryv je dle mého příliš malý na objem, který má krýt a proto je třeba tento řádně uzavřít, aby z batohu nemohlo nic vypadnout. Kapsa nacházející v tomto překryvu je dostačující, ale vstup do ní příšerně malý – mohl by se zvětšit. Mezi hlavní klady jsou skvěle padnoucí záda, která jsou perfektně polstrovaná, prostě tak akorát. Dalším kladem je bederní pás, taktéž polstrovaný. Pokaždé mi výborně poskytl vše, co jsem potřebovala, je to prostě skvělý malý batoh, se kterým jsem plně spokojena. Občas jsem však narazila na to, že do batohu se vše nevlezlo a tak jsem to řešila vším možným.

 

První věcí bylo vytvoření vlastního držáku helmy na batohu. Nechala jsem se inspirovat prvními verzemi držáků helem z internetu a různých akcí, přičemž se vlastně jedná o popruhy sešité do kříže s přidaným spodním jistícím popruhem, který zabraňuje vypadnutí helmy. Já jsem tento okopírovala a použila jsem koupený popruh olivové barvy, pár plastových fastexových spon černé barvy, jehlu, nit a trpělivost. Odměnou mi byl držák helmy, který i dobře vypadá, ale hlavně spolehlivě funguje. Více než slova řekne fotka.

 

Následně spol. SPM Liberec jako by věděla, co potřebuji a tak v roce 2012 přišla na trh s inovovanou verzí tohoto batohu, který je na přední straně pokrytou křížovou vazbou. Já se však daného batůžku zbavit nechtěla a pro zvýšení únosnosti batohu tudíž nezbylo nic jiného, než se pustit do domácích prací a úprav.

 

Druhým počinem byla potřeba zvýšení neseného objemu. K tomuto nápadu dopomohlo vlastnictví jedné sumky SPM navíc. Nechtěla jsem v žádném případě zasahovat do celistvosti batohu a tímto batoh párat, přešívat a následně našívat křížovou vazbu, na kterou bych následně připevnila sumku pro zvýšení objemu. Vyřešila jsem problém jednodušeji a to opět pomoci několika popruhů. Základem jsou dva nosné popruhy připevněné k plastovým „čtvercovým průvlekům“, které jsou na bocích batohu. Na zadní stranu obou popruhů jsem našila malá očka, která slouží k fixování pouzdra v horizontální poloze, přičemž jsem k fixování pouzdra užila i popruhy samotného batohu, které slouží k uchycení horního překryvu. Poté jsem těmito popruhy provlékla samotné uchycení sumky. A bylo hotovo.

 

Oba domácí výrobky lze samozřejmě použít i společně.

 

Snad byl můj článek, ve kterém jsem se snažila prezentovat své sic neuměle provedené, ale zato vlastní rukou vytvořené „vylepšení“ pro někoho inspirací.