Source US/1 3L hydratační systém

22.05.2011 21:09

 

Po dlouhém váhání, rozhodování padla moje volba pořídit si hydratační systém.

Proč? Přístup k „felině“ není vždy jednoduchý a výsledkem je nakonec dehydratace. Mně se to stávalo docela často  a není to nic příjemného a hlavně, když nepiju, tak mne bolí hlava a taková bolest potom dokáže zkazit celý den.

 

Jaký si vybrat produkt?

Levné výrobky z číny a podobně jsem vyřadila okamžitě. Pro jejich hydrabaky je použitý obyčejný levný plast (obsahující bůh ví co), ve kterém voda „zasmrádne“ a na jehož stěnách se začne brzy usazovat povlak. Mám se ráda a nechci si nalít do svého „velblouda“ čistou voda a pít nakonec splašky. Také jejich „tepelná izolace“, pokud nějaká je, není nejlepší. Proto jsem se rozhodovala mezi výrobky Source a Camelbak, jenž jsou lídry trhu. U mě osobně vyhrály produkty firmy Source, protože jejich řešení WXP Hydration systém je velice propracované co se týče přístupu při plnění, vysoušení i čištění.

Pokud si chcete o kvalitách a možnostech WXP počíst podrobněji tak můžete na stránkách ALPu https://www.alp-army.cz

 

Z produktů izraelské firmy Source jsem si vybrala typ US/1 3L. Víc by se mi líbil USMC vz. 2 3L, jenže ten ještě není na našem trhu. Alp Vám sice objedná co chcete, ale jen ve standardních source barvách, takže pokud chcete vz 95 jako já, musíte si vybrat z nabídky ALPu.

 

US/1 lze nosit jako batoh nebo připevněn na taktickou vestu s univerzální vazbou. V mém případě na NPP2006. Má nízký profil a vůbec nevíte, že na zádech něco nesete. US/1 má řešeny úvazy na UNI vazbu blíže k ramením popruhům než verze Tactical. Tím lze docílit vetší stability při upevnění na NPP2006 a též možnost posunout upevnění ze zad na ramenní popruhy a tím vak trochu pozvednout. Pokud Vás zajímá podrobnější popis upevnění na NPP viz. stránky Alpu https://alp-army.cz/index.php?str=4.

Mé spodní upevnění na NPP2006 je „operativní“, díky spodní zádové kapse. Verze Tactical má ramenní popruhy z pevné látky. US/1 má výplň ze síťoviny. Nevím co je výhodnější. Jedno se bude dříve trhat a pod druhým se budou ramena víc potit.  Pocení asi není tak důležité, pokud ho chce využívat jen na airsoft. Já plánuji využívat svého velblouda i jinak. Ponechám na uvážení každého. Jinak nevidím výraznějšího rozdílu mezi typy US/1 a Tactical. Jen možná trochu jiný tvar „batůžku“, který však ničemu nevadí. Co se týče samotného pitítka (dudlíku), u Source je systém jištění trochu komplikovanější než u řešení firmy Camelbak. Na druhou stranu Source má pitítko zalomené do pravého úhlu což je velice praktické. Vice než popis řekne obrázek. Viz. fotogalerie pod článkem.

 

Osobní postřehy:

Plnění i sušení plně komfortní. Voda nemá žádnou pachuť a je nádherně chladivá po celý den. O plně naplněném hydrabaku pomalu nevíte. Do hydro systému lze nalít dle výrobce i jiné tekutiny. Zkoušet to však nebudu, neboť nikdy jsem nic jiného než vodu nepotřebovala.

 

No čas ukáže, jestli byla moje volba správná. Zatím vládne pouze a jen spokojenost.

 

 

Fotogalerie s komentářem:

   

            Upevnění Tactical na NPP2006                                   Upevnění US/1 na NPP2006

 

 

 

  US/1 v rozloženém stavu. Batoh. Hydratační systém WXP 3l. Fixace s krytkou plnícího otvoru.

 

 

Camelbak pitítko starší verze bez krytky.

Pojistka je na konci opletu. Uvolnění se provede překlopením. Skousnout mezi zuby a můžete pít.

 

 

 

 

 

 

Source pitítko s krytkou.

Uvolnění pojistky se provede pootočením náustku a vytažením.